Jak sprzedać mieszkanie przez biuro nieruchomości?

Masz mieszkanie i myślisz o jego sprzedaży, ale jeszcze nie wiesz, jak się do tego zabrać? Pomoże Ci w tym biuro nieruchomości. Współpraca z pośrednikiem wcale nie jest trudna, a jeśli tylko wybierzesz profesjonalne biuro z doświadczeniem, możesz liczyć na to, że eksperci przeprowadzą Cię gładko przez cały proces.

Sprzedaż mieszkania przez biuro nieruchomości: najważniejsze informacje

Kluczową informacją dla Ciebie jest fakt, że profesjonalny agent nieruchomości już na pierwszym, niezobowiązującym spotkaniu, podpowie Ci, co należy przygotować i czego możesz się spodziewać na każdym etapie współpracy.

Eksperci z biura nieruchomości doskonale zdają sobie sprawę, że dla osób sprzedających mieszkanie często jest to pierwsza taka sytuacja w życiu i nie mają w tym zakresie żadnego doświadczenia. Nie muszą – to już jest zadaniem biura nieruchomości.

To, na co na pewno trzeba się przygotować, to oczywiście opłaty. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że współpraca z pośrednikiem przy sprzedaży mieszkania generuje bardzo dużo korzyści i pozwala uzyskać wyższą cenę, tak więc nie można tego traktować jedynie jako pozycji kosztowej.
Jak wygląda sprzedaż mieszkania przez pośrednika punkt po punkcie

Proces sprzedaży mieszkania przez agencję można rozpisać na główne etapy, przy czym trzeba pamiętać o tym, że każde mieszkanie jest inne. Nie chodzi tu tylko o wielkość czy rozkład, ale też stan techniczny budynku, rok budowy, konieczne remonty etc. – to wszystko może mieć wpływ na współpracę.

  • Pierwszy kontakt z pośrednikiem: na pierwszym spotkaniu ekspert biura nieruchomości tłumaczy klientowi zasady współpracy, wymienia listę dokumentów, jakie warto przygotować, wysłuchuje oczekiwań klienta, by dowiedzieć się, co dokładnie moze dla niego zrobić. Na tej podstawie przygotowuje dokładny plan działania.
  • Zbieranie dokumentów: sprzedaż mieszkania wymaga od nas załatwienia szeregu różnych formalności, więc potrzebne będą do tego różne dokumenty związane z mieszkaniem, np. aktualny odpis z księgi wieczystej, który potwierdza twoje prawo do sprzedawanego mieszkania. Warto je mieć jeszcze zanim zwrócimy się do biura nieruchomości, ale też prawnik czy notariusz współpracujący z biurem może nam pomóc uzupełnić braki.
  • Przygotowanie mieszkania do sprzedaży: tu bardzo wiele zależy od stanu mieszkania. Jeśli jest stosunkowo nowe, odnowione, to pracy nie powinno być zbyt wiele i wystarczy jedynie je odświeżyć. Jeśli jednak mieszkanie jest starsze, znajduje się w nim wiele rzeczy, mebli etc., a aranżacja wnętrz pozostawia wiele do życzenia, to czeka nas sporo pracy. W takiej sytuacji ekspert biura nieruchomości może nam doradzić, czy łatwiej będzie sprzedać mieszkanie pozbawione wszelkich elementów takich jak meble czy wyposażenie kuchni, czy może opłaca się zainwestować w remont i zmiany, by podnieść cenę nieruchomości.
  • Wycena nieruchomości: to kluczowy moment. Zwykle już przy kontakcie z agencją wiemy, ile byśmy chcieli za nasze mieszkanie na sprzedaż. Ale to cena na podstawie przypuszczeń, a warto mieć wycenę od rzeczoznawcy. Dodatkowo, po odpowiednim przygotowaniu mieszkania, jego cena może się zwiększyć.
  • Przygotowanie oferty i wybór potencjalnych kupców: to już zadanie agencji nieruchomości. Zwykle po stronie pośrednika będzie napisanie ogłoszenia i jego promocja.
  • Oglądanie mieszkania przez potencjalnych kupujących: przy samodzielnych próbach sprzedaży mieszkania ten etap może zająć mnóstwo czasu i być bardzo wyczerpujący. Biuro nieruchomości bierze na siebie planowanie i organizację wizyt w mieszkaniu wszystkich osób, które poważnie rozpatrują jego zakup.
  • Dokonanie transakcji i podpisanie umowy sprzedaży: dzięki notariuszowi czy prawnikowi współpracującemu z biurem masz pewność, że umowa będzie przygotowana profesjonalnie i nie znajdą się w niej żadne błędy, mogące rzutować na dalsze użytkowanie lokalu przez nowych nabywców.
  • Podatek od nieruchomości: doradca podatkowy biura nieruchomości pomoże Ci rozliczyć podatek w najkorzystniejszy dla Ciebie sposób.

Sprzedaż mieszkania z biurem czy bez: decyzja należy do Ciebie

Ostateczna decyzja o współpracy z biurem nieruchomości zależy tylko od Ciebie. Argumentów za współpracą z agentem jest bardzo dużo – od potencjalnych korzyści wyrażonych zyskiem ze sprzedaży czy optymalizacji podatkowej, po możliwość delegowania na biuro najbardziej żmudnych i obciążających zadań związanych z organizacją sprzedaży. Pamiętaj też o tym, że pierwszy kontakt jest zawsze bezpłatny i niezobowiązujący, więc możesz łatwo sprawdzić, jak będzie Ci się pracować z agentem. Spróbuj!

Formularz Kontaktowy

Umów się z nami na spotkanie

Administratorem danych osobowych jest UNI ESTATES SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą przy Karmelicka 30/4, 31-128 Kraków (“Administrator”), z którym można się skontaktować przez adres biuro@uniestates.pl… czytaj więcej